Pyramid affärssystem

Har företaget du jobbar på tagit ett beslut om att byta affärssystem? Har dom gett dig uppdraget att gå igenom olika affärssystem men du har ingen aning om vad du ska välja? Det kan kännas övermäktigt och stundtals helt omöjligt att försöka ta sig fram i djungel av affärssystem, ska du välja det kända affärssystemet Visma, eller kanske Pyramid affärssystem? Eftersom det finns så många olika affärssystem för lite olika behov så är det viktigaste att man kartlägger företagets egna behov innan man bestämmer sig för vilket affärssystem som kan tänkas passa.

Varför Pyramid affärssystem?

Att jag förespråkar just Pyramid affärssystem beror främst på att det kan anpassas till verksamheten i sig. Varje företag kan själva välja vilka moduler som passar bäst till deras affärsverksamhet, vad de behöver för stöttning, om det är på ekonomisidan eller lagerhantering. Då Pyramid, likt en riktigt pyramid, kan ses som byggstenar som läggs ovanpå varandra och där de integrerar bra med varandra och stöttar de olika verksamhetsområdena. Med Pyramid beställer ni enkelt de mest passande modulerna där ni känner att ni behöver stöttning och support. De vanligaste områdena och branscherna där Pyramid fungerar bra är bland annat handel, entreprenad, tjänster, service och tillverkning.

Pyramids olika moduler

Både mindre och stora företag kan använda sig av Pyramids affärssystem med hjälp av modulerna. Varje modul är fristående men integrerar med varandra när de kopplas ihop och även med andra typer av befintliga affärssystem. Välj bland följande moduler som stöttar dessa delar:

Rapport och leverans, Inköp, order – projekt och tillverkning, sökning och analys, fakturering och betalning samt redovisning.

Tillsammans utgör alla dessa moduler ett fullständigt affärssystem, från redovisning och logistik till CRM och e-handel. Trots den väl utvecklade funktionaliteten har Pyramids affärssystem ett mycket enkelt gränssnitt som är modernt och lätt för de flesta att förstå.